Etyka
Wymagania edukacyjne-Etyka
Formy oceniania uczniów:
- ocena szkolna skali 1-6,
- „plusy” za aktywność (trzy plusy” to piątka)
Wymagania na ocenę:
- Celująca – poszerzona znajomość tematów przewidzianych w programie, dobre ponownie umiejętności dyskutowania, argumentacji i analizy, indywidualne zainteresowania, umiejętności formułowania własnych ocen i uzasadnienia wniosków, aktywność na lekcji, pogłębiona i poprawna analiza problemów formułowanych w pracach pisemnych,
- bardzo dobrą – dobra znajomość tematów przewidzianych w programie, dobre opanowanie umiejętności dyskutowania, argumentacji i analizy, umiejętności formułowania własnych ocen i uzasadniania wniosków, aktywność na lekcji, poprawna analiza problemów formułowanych w pracach pisemnych,
- dobrą – znajomość tematów przewidzianych w programie, opanowanie umiejętności dyskutowania, często odpowiednia argumentacja i analiza, umiejętność formułowania własnych ocen i w miarę precyzyjnego uzasadniania wniosków, aktywność na lekcji, poprawność strukturalna w pracach pisemnych,
- dostateczną – pobieżna znajomość tematów przewidywana w programie, opanowanie umiejętności dyskutowania, choć często bez właściwej argumentacji i analizy, poprawność strukturalna w pracach pisemnych, choć bez właściwej argumentacji i analizy,
- dopuszczającą – znajomość najważniejszych zagadnień etycznych, podstawowa umiejętność dyskusji,
- niedostateczną – brak spełnienia powyższych wymagań.
Jak poprawić ocenę semestralną/roczną?
Uczeń musi uzupełnić zaległe prace, zaliczyć sprawdziany lub poprosić o wyznaczenie prac dodatkowych i odrobić je w terminie ustalonym przez nauczyciela.